Actualitat i Funcionament Centres i Serveis - Coronavirus


Fruit de l’establiment de l’estat d’alarma i de l’aplicació de mesures excepcionals com la suspensió d’activitats no essencials i el confinament, la realitat i funcionament de tots els nostres serveis s’ha vist afectada d’una o altra manera.
A continuació us actualitzem a hores d’ara el funcionament, accions o suports que s’estan portant a terme des de cadascun dels nostres serveis.

Centre d’Atenció Diürna L’APLEC


Centre que continua tenint suspesa la seva activitat degut a l’estat d’alarma i seguint les indicacions del Reial Decret publicat pel govern.

LDurant aquest temps l’entitat ha continuat mantenint el contacte telefònic amb les famílies per saber com es troben i poder detectar diferents necessitats. S’han enviat vídeos de l’equip de professionals amb missatges positius i d’ànim per a les famílies i persones ateses.

Les professionals d’Atenció directa segueixen donant suport a d’altres serveis de l’entitat.

A hores d’ara s’acaba de publicar la guia sobre les mesures i recomanacions en relació de reobertura gradual dels Serveis d’Atenció Diürna en fases.
La previsió d’obertura del servei a nivell presencial no està previst per abans de la FASE III. El centre plantejarà l’atenció presencial grupal de manera progressiva per anar facilitant el funcionament correcte de totes les mesures de protecció i recomanacions.

A mesura que ens vagin informant dels requeriments i condicions que caldrà implementar, estudiarem i organitzarem per comunicar-los la proposta respecte aquesta obertura del servei de Centre de dia.

Des d’Atendis i sempre amb la voluntat de servei hem volgut recollir les necessitats de les famílies per així poder estudiar les opcions i la manera de poder respondre sempre dintre de les nostres possibilitats.

Així amb la intenció d’anticipar-nos i començar a plantejar diferents escenaris respecte a una futurible reactivació del servei, hem elaborat i fet arribar a les famílies/tutors, un qüestionari per a recollir informació de cada situació, necessitats, possibilitats i prioritats.

Seguim treballant intensament des de tots els àmbits intentant tenir en compte tots els possibles escenaris.

Servei d’Inserció Laboral TAINA


Servei que ha vist alterada la seva activitat habitual.
Activada parcialment l’atenció presencial. A 1 de juny s’inicien les entrevistes a persones participants al SIOAS 2020.
La resta d’atenció directa presencial, ha quedat suspesa. L’atenció als i les alumnes i professionals, es realitza, principalment, de manera telemàtica.

Les tutories personalitzades i seguiments es continuen duent a terme de manera telefònica i si és necessari, mitjançant vídeo trucada amb suport GoogleMeet. La prospecció d’empreses, a través de trucada telefònica, per correu electrònic o a través de Skype. La formació online es realitza a través de la plataforma Google Clasroom amb el suport de GoogleMeet.

A data d’avui no hi ha cap protocol establert ni concreció per part de Ministeri/Generalitat indicant el procediment que es seguirà per a restablir el funcionament habitual d’aquest servei.

Serveis d’Acolliment Residencial (Aral, Bauma, Casal Can Rull i Llar-Residència Jacquard)


Els centres segueixen atenent les necessitats de les persones, les 24 hores, 7 dies a la setmana.

L’Estat d’Alarma que ha comportat el confinament de la població ha provocat que s’hagin hagut de prendre mesures de prevenció i protecció sense precedents tant per l’equip de professionals, les famílies i les pròpies persones usuàries. Amb tot, amb una ràpida adaptació a la dinàmica força diferent als serveis residencials.

El Departament de Salut de Generalitat de Catalunya (autoritat competent) ha publicat finalment el pla de desescalada específic per a residències que anirà marcant els propers passos cap a la denominada “nova normalitat”, sempre supeditat a l’evolució de pandèmia general i la situació particular de cada centre. Així doncs i després de presentar pla de visites a les autoritats competents, s’ha rebut la validació final per poder activar-ho.

Amb tot, a partir de la FASE II, previsiblement el proper dilluns 8 de juny, si les condicions epidemiològiques generals de la zona i dels centres en particular ho permeten, es podran reactivar les visites de familiars/tutors a centre, havent d’aplicar un protocol estricte respecte als diferents procediments que ajudaran a realitzar-les amb garanties per a tothom.
1. Concertació prèvia de la visita per part de Direcció o dels equips tècnics
2. Signatura d’una declaració responsable per part de la persona/tutor que visita
3. Seguiment de les indicacions respecte a mesures d’higiene i protecció que rebran abans de l’entrada (rentat de mans, gual sanitari per a les sabates, mascareta durant tota la visita, procurar mantenir distància e 2 metres..).

Totes aquestes condicions, limitacions i mesures preventives per tal de minimitzar riscos, han estat i/o seran comunicats a les famílies/tutors via correu electrònic, correu ordinari i/o trucada telefònica.

Centre ARAL: reactivació de les visites de familiars/tutors a centre a partir de dilluns 8 de juny.
Es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu selectrònic.
Gràcies a que es disposa d’un dispositiu específic, es poden realitzar videotrucades a les famílies i entitats tutelars de forma regular.

Centre BAUMA: reactivació de les visites de familiars/tutors a centre a partir de dilluns 8 de juny.
Es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu electrònic.
Setmanalment, des de l’equip psicopedagògic del centre es realitza enviament personalitzat de vídeos per a apropar a les famílies/tutors amb imatges dels seus familiars/tutelats de a la realitat actual de la vida al centre.
Gràcies a que es disposa d’un dispositiu específic, s’han pogut iniciar també videotrucades a les famílies i entitats tutelars. Es prioritzaran aquelles persones que per alguna raó no poden realitzar visites al seu familiar/tutelat.

Centre CASAL CAN RULL: : reactivació de les visites de familiars/tutors a centre a partir de dilluns 8 de juny.
Es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu electrònic.
La situació d’alt impacte de persones diagnosticades amb COVID+, la infraestructura del centre, així com l’alta incidència també a nivell de professionals, ha fet necessari aplicar mesures importants de reorganització generals i s’ha prioritzant per davant de tot, l’atenció a les persones residents. L’horari d’atenció telefònica al centre s’ha pogut anar ampliant sent a l’actualitat de 10:30h-13h i de 17h a 19h).
Gràcies a que es disposa d’un dispositiu específic, es segueixen realitzant videotrucades, i/o enviament de vídeos individualitzats de les persones ateses a familiars i/o tutors.

Llar-Residència JACQUARD


La llar, atén des de l’inici de l’estat d’alarma a totes les persones usuàries en horari de 24 hores, ja que resten suspeses totes les activitats en els diferents Centres Ocupacionals o Centres Especials de Treball als que estan vinculades.
S’ha mantingut contacte continuat amb les famílies/tutors mitjançant trucades telefòniques i videotrucades que han ajudat a mantenir els vincles i a sentir-se més propers.

Després d’haver presentat el Pla de visites a les autoritats competents, hem rebut l’autorització per a reactivar-les a partir de dilluns 8 de juny.

Respecte el tema de les sortides terapèutiques, les autoritats indiquen que estan previstes per la FASE III. Des de l’entitat però hem presentat una proposta per tal de poder-les realitzar abans, sempre respectant les mesures de prevenció i higiene necessàries. Restem a l’espera de la resposta de les autoritats competents respecte a la seva possible autorització.


Des d’Atendis es continua treballant amb fort compromís, esforç i dedicació perquè l’atenció i les necessitats de les persones ateses sigui l’adequada i per tal que l’equip que ho fa possible pugui treballar amb les mesures de seguretat i protecció adients.

Des d’aquí posar en valor i fer un reconeixement i agraïment majúscul a TOT L’EQUIP DE PROFESSIONALS i a TOTES LES PERSONES USUÀRIES, així com a FAMÍLIES/TUTORS per l’actitud amb que s’està afrontant aquest GRAN REPTE.

Seguim atents per a seguir curosament l’evolució i els passos del desconfinament que marquin les autoritats i poder anar restablint o configurant la “nova” normalitat dels centres, participant molt activament en les Federacions del sector proposant a les administracions l’adequació i adaptació dels protocols a la realitat de les persones amb discapacitat.
Treballem també per a fer front als importants impactes econòmics presents i de futur.
El camí de 57 anys d’APDP-ATENDIS s’ha forjat amb l’esforç de moltes persones i seguim afrontant aquesta situació sense precedents GRÀCIES a l’entrega i generositat de molts. Gràcies a familiars, professionals, membres de Junta/Patronat, voluntariat, administracions públiques, empreses, entitats del sector, persones afins i un llarg etcètera.

Cada dia, anem fent passos per seguir endavant perquè els nostres centres i serveis caminin cap a una “nova normalitat”.
Seguim amb optimisme i força cap a un futur millor i junts!




Col·laboradors institucionals
Generalitat de Catalunya Ajuntament de Sabadell Ajuntament de Castellar del Vallès Ajuntament de Montcada i Reixac Diputació de Barcelona Generalitat de Catalunya Unió Europea


Altres col·laboradors
Logo Obra social La Caixa> Logo Fundación Once Logo Fundació Privada Collserola Logo BBVA Logo Fundació Privada Benefica Logo Fundació Roviralta Logo Fundació Maphre Logo Banc sabadell Logo Leroy Merlin logo Cassa


Som membres de:
Diva Familia i societat Coordinadora de centres de profunds de catalunya vàlua Aepcro Codimpus launió
HORARIS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC EXTRAORDINARIS


Telf.: 93 717 10 02
Fundació Privada Atendis   ·   G64821309   ·   nota legal   ·   política de cookies   ·   mapa web   ·   Produït per Anunzia