Actualitat i Funcionament Centres i Serveis - Coronavirus


La Fundació Atendis, ha hagut de reorganitzar per a alguns dels seus serveis, l’atenció a les persones ateses.
Fruit de l’establiment de l’estat d’alarma i de l’aplicació de mesures excepcionals com la suspensió d’activitats no essencials i el confinament, la realitat i funcionament de tots els nostres serveis s’ha vist afectada d’una o altra manera.
A continuació exposem quin està sent el funcionament, accions o suports que s’estan portant a terme des de cadascun dels nostres serveis.

Centre d’Atenció Diürna L’APLEC


Centre que ha vist suspesa la seva activitat degut a l’estat d’alarma i seguint les indicacions del Reial Decret publicat pel govern. Les persones ateses es troben en mesures de confinament als seus domicilis, com la resta de la població.

L’entitat està mantenint el contacte telefònic amb les famílies per conèixer com es troben i poder detectar diferents necessitats. També s’envien vídeos de l’equip de professionals amb missatges positius i d’ànim per a les famílies i persones ateses.

A més, les professionals d’Atenció directa estan donant suport a d’altres serveis de l’entitat.
No hi ha cap protocol establert ni concreció per part de Ministeri/Generalitat indicant el procediment que es seguirà per a restablir el funcionament habitual d’aquest servei.

Servei d’Inserció Laboral TAINA


Servei que ha vist alterada la seva activitat habitual.

Ha quedat suspesa l’atenció directa presencial. L’atenció als i les alumnes i professionals, es realitza de manera telemàtica.

Les tutories personalitzades i seguiments es duen a terme de manera telefònica i si és necessari, mitjançant vídeo trucada. La prospecció d’empreses, a través de trucada telefònica i per correu electrònic. La formació online es troba en aquests moments en fase de prova, utilitzant plataformes com Google Clasroom, Hangout i Zoom.
No hi ha cap protocol establert ni concreció per part de Ministeri/Generalitat indicant el procediment que es seguirà per a restablir el funcionament habitual d’aquest servei.

Llar-Residència JACQUARD


La llar, atén des de l’inici de l’estat d’alarma a totes les persones usuàries en horari de 24 hores, ja que resten suspeses totes les activitats en els diferents Centres Ocupacionals o Centres Especials de Treball als que estan vinculades.

Es manté contacte continuat amb les famílies/tutors mitjançant trucades telefòniques i en ocasions, es fan videotrucades que permeten pal·liar una mica més aquesta distància obligada.


Serveis d’Acolliment Residencial (Aral, Bauma i Casal Can Rull)


Els centres segueixen atenent les necessitats de les persones, les 24 hores, 7 dies a la setmana.
Des de l’inici de l’estat d’alarma i el confinament decretat pel Govern, han quedat suspeses les sortides i les estades domiciliàries de les persones residents, així com les visites de familiars/tutors o externs.
L’Estat d’Alarma que ha comportat el confinament de la població ha provocat que s’hagin hagut de prendre mesures de prevenció i protecció que suposen un GRAN REPTE tant per l’equip de professionals, les famílies i les pròpies persones usuàries. Amb tot, amb una ràpida adaptació a la dinàmica força diferent als serveis residencials.
A 29/04/2020 han estat realitzats tests PCR a totes les persones usuàries i professionals dels centres residencials.

Centre ARAL: es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu electrònic.
Gràcies a que es disposa d’un dispositiu específic, es poden realitzar videotrucades a les famílies i entitats tutelars de forma regular.

Centre BAUMA: es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu electrònic.
Setmanalment, des de l’equip psicopedagògic del centre es realitza enviament personalitzat de vídeos per a apropar a les famílies/tutors amb imatges dels seus familiars/tutelats de a la realitat actual de la vida al centre.

Centre CASAL CAN RULL: es manté la relació permanent amb les famílies/tutors a través del contacte telefònic i per correu electrònic..
La situació d’alt impacte de persones diagnosticades amb COVID+, la infraestructura del centre, així com l’alta incidència també a nivell de professionals, ha fet necessari aplicar mesures tan importants com el trasllat temporal durant 3 setmanes de 10 persones a l’Hospital Temporal-Hotel Verdi així com diverses derivacions hospitalàries. Així mateix, per tal de prioritzar davant de tot, l’atenció intensa a les persones residents, s’ha restringit l’horari d’atenció telefònica al centre.
Gràcies a que es disposa d’un dispositiu específic, s’han realitzat videotrucades, i/o enviament de vídeos individualitzats de les persones ateses a familiars i/o tutors.

Des d’Atendis es continua treballant amb fort compromís, esforç i dedicació perquè l’atenció a les necessitats de les persones ateses sigui l’adequada i per tal que l’equip que ho fa possible pugui treballar amb les mesures de protecció adients.

Des d’aquí un reconeixement i agraïment majúscul a TOT L’EQUIP DE PROFESSIONALS i ànims especials a totes aquelles persones que han patit o pateixen la malaltia.

A la vegada hem d’estar atents i anar seguint l’evolució dels passos de desconfinament que marquin les autoritats, per anar restablint o configurant la “nova” normalitat dels centres.

Ens enfoquem també en fer front als importants impactes econòmics, no només de present sinó també, previsibles de futur.

Iniciatives com MIGRANODEARENA ens han d’ajudar a cobrir part dels sobrecostos en material de protecció, higiene-neteja, reforç de personal o cobertura d’absentisme.

El camí de 57 anys d’APDP-ATENDIS s’ha forjat amb l’esforç de moltes persones i ara estem afrontant aquesta situació sense precedents GRÀCIES a l’entrega i generositat de molts. Gràcies a familiars, professionals, membres de Junta/Patronat, voluntariat, administracions públiques, empreses, entitats del sector, persones afins i un llarg etcètera.

Confiem, poc a poc poder anar tornant a una nova normalitat. Tot i la situació complexa que estem vivint seguim amb optimisme i força cap a un futur millor i junts!



Col·laboradors institucionals
Generalitat de Catalunya Ajuntament de Sabadell Ajuntament de Castellar del Vallès Ajuntament de Montcada i Reixac Diputació de Barcelona Generalitat de Catalunya Unió Europea


Altres col·laboradors
Logo Obra social La Caixa> Logo Fundación Once Logo Fundació Privada Collserola Logo BBVA Logo Fundació Privada Benefica Logo Fundació Roviralta Logo Fundació Maphre Logo Banc sabadell Logo Leroy Merlin logo Cassa


Som membres de:
Diva Familia i societat Coordinadora de centres de profunds de catalunya vàlua Aepcro Codimpus launió
HORARIS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC EXTRAORDINARIS


Telf.: 93 717 10 02
Fundació Privada Atendis   ·   G64821309   ·   nota legal   ·   política de cookies   ·   mapa web   ·   Produït per Anunzia