Sabadell, 18 de setembre de 2025
La Fundació Atendis va celebrar aquest dijous 18 de setembre la seva novena edició del seu Sopar Solidari, una cita ja consolidada al calendari de l’entitat que enguany ha reunit prop de 200 persones al Club Tennis Sabadell, amb el suport del Restaurant Cooper, que ha elaborat un menú molt especial per a l’ocasió.
A més de la nombrosa participació presencial, l’entitat també ha rebut un gran suport addicional de donacions mitjançant “Fila 0”.
L’objectiu principal de la trobada ha estat recaptar fons per al projecte “Renovem-nos”, destinat a millorar l’equipament tècnic dels sis centres que gestiona la fundació, així com a impulsar activitats que beneficiïn directament les persones usuàries.
Amb una recaptació neta que va sumar 5.120€, el sopar va estar un espai de trobada entre familiars, professionals del sector, representants d’entitats i institucions, membres del teixit empresarial i comercial de la ciutat, i regidors i regidores del govern municipal. Tots ells han compartit una vetllada marcada per la solidaritat, la implicació comunitària i el compromís amb les persones amb discapacitat intel·lectual.
Un any més, un grup de persones usuàries dels centres d’Atendis van participar com a amfitriones, rebent els convidats i acompanyant-los a les seves taules. A més, totes les persones assistents van rebre un obsequi elaborat manualment per les persones ateses als diferents centres de la fundació, refermant el compromís de posar les persones al centre, fent-les partícips de l’acte i reforçant el sentit de comunitat que caracteritza Atendis.
El president de la fundació, Josep Manel Suàrez, va destacar durant la seva intervenció la importància de la col·laboració ciutadana, les organitzacions, entitats, comerços i el teixit empresarial de la ciutat per garantir una atenció de qualitat i adaptada a les necessitats reals.
“Les entitats sense ànim de lucre, com la nostra, tenim fixat al nostre ADN la forma més pura de l’atenció a les persones amb discapacitat”, va declarar.
A la seva intervenció també va voler fer esment sobre el treball reivindicatiu que es du a terme amb la Generalitat per a aconseguir una justa equiparació salarial dels professionals del sector de l’atenció a les persones amb discapacitat comparativament amb sectors professionals amb tasques similars, com ara el de la Sanitat.